De laatste dag. Nou ja, dag, eigenlijk alleen ochtend. En dan ook nog een ochtend die al gevuld is.

Vanochtend na m’n ontbijt, m’n koffer en m’n rugzak ingepakt. Daarna uitgecheckt en met de metro naar de bus gegaan. Die bussen rijden om de 6-12 minuten, dus dat is wel goed geregeld. Wat ik wel een beetje minder vond is dat de bus een andere route nam dan op het kaartje van het hotel stond aangegeven. Zou hij wel naar het goede vliegveld gaan? Maar gelukkig reed hij wel de goede kant op, dus het andere vliegveld was eigenlijk uitgesloten. En aangezien er Aerobus op stond en hij helemaal met volbepakte toiristen zat zou het allemaal wel goedkomen. Dat gebeurde dan ook wel. Dicht bij het vliegveld nog een parkeerplaats vol met taxi’s gezien. Jammer genoeg heb ik daar geen foto van kunnen nemen. Het uitstappen was ook wel grappig: er werd omgeroepen ‘Terminal A’, maar aangezien niemand wist waar hij precies moest wezen stond iedereen elkaar een beetje aan te kijken. Toen er eenmaal wat mensen aanstalten deden om uit te stappen, besloot de hele bus maar uit te stappen. Toevallig moest ik wel bij terminal A zijn, maar ik had nog 2 uur voordat het vliegtuig zou vertekken, dus dat was niet eens zo belangrijk.

Althans, dat dacht ik. Maar toen ik de terminal binnen kwam beselfte ik dat ik niet een kwartier later had moeten komen. Er stond een rij tot bijna aan de deur voor mijn vlucht. En bij de andere incheckbalies stonden misschien tien mensen. Misschien dat de helft van de mensen in de terminal in de rij stond waar ik achteraan moest sluiten.

KLM vindt drie balies blijkbaar wel voldoende (ter vergelijking: Air France: 6; Basic Air: 8), waarvan er een exclusief voor Businesses Class bestemd was. En de mevrouw achter die balie weigerde gewoon niet Businesses Class reizigers in te checken. Daardoor heeft het inchecken een uur gekost. Daarna moest ik nog door de paspoortcontrole. Ook dat was erg goed geregeld: twee poortjes, zonder enige duidelijke rij. Een menigte van 10m x 10m die door die twee poortjes wou was het gevolg. Ook daar twintig minuten gewacht. Toen ik eindelijk bij de gate aangekomen was waar het vliegtuig zou vertrekken had ik nog tien minuten voordat het boarden begon.

Toen we allemaal in het vliegtuig zaten en we aan het taxien waren naar de startbaan waren er 7 vliegtuigen voor ons. Toch wel knap voor elkaar gekregen van de verkeersleiding: er stijgen zo’n 6-10 vliegtuigen per uur op.

De reis zelf verliep zonder noemenswaardigheden en zo eindigde m’n vakantie.