Het design van het Internet Bankieren van de ABN AMRO Bank is sinds een tijdje aangepast. En hoewel ik nieuwe opmaak over het algemeen wel een verbetering vind denk ik (het blijft een beetje wennen natuurlijk in het begin), is het ‘welkomsscherm’ er niet op vooruit gegaan naar mijn idee.
Persoonlijk snapte ik sowieso niet zo heel veel van dat scherm: het enige nuttige wat dat scherm bevat is je saldo van je betaalrekening. Maar als je als eerste scherm je overboekingen toont, dan zie je ook je saldo… Maar goed, dat scherm is er nou eenmaal, en daar zullen ze vast wel over nagedacht hebben :)
Maar de nieuwe opmaak van dat scherm is in mijn ogen echt onoverzichtelijk:
Vroeger waren de dingen die belangrijk waren op dit scherm te onderscheiden door de gele achtergrondkleur. Maar ik kan op dit scherm niet in 1 oogopslag zien wat nou het belangrijkst is. Ik hoop eigenlijk dat dit een tijdelijke oplossing is, en dat binnenkort deze pagina nog onder handen genomen wordt.
Disclaimer: bovenstaande post is mijn persoonlijke mening, en hoeft niet overeen te komen met die van mijn werkgever. Deze post schrijf ik niet als werknemer (dat geldt uiteraard voor alle posts), maar als klant van ABN AMRO.